12 راه پسردار شدن قبل از بارداری
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

1-  روش Shettles برای پسردار شدن

تصور می شود زمان بندی رابطه جنسی بر روی پسردار شدن تاثیر می گذارد. این یکی از استراتژی های پیشنهاد شده در روش Shettles است که ادعا می کند رابطه جنسی در زمان تخمک گذاری شانس پسردار شدن را افزایش می دهد. اسپرم پسر  Y مانند اسپرم X و یا اسپرم زنانه برجهنده است و براساس Shettles، ممکن است به حمایت اضافی برای حمایت از اسپرم Y برای رسیدن به مقصد نیاز داشته باشد.

با توجه به روش  Shettles، اگر بخواهید پسردار شوید از داشتن رابطه جنسی در شرایط زیر اجتناب کنید:

  •   24 ساعت قبل از تخمک گذاری
  •  12 ساعت پس از تخمک گذاری

زمان تخمک گذاری | تخمک گذاری چند روز است؟


2- پسردار شدن با استفاده از روش Billings

این روش شامل آشنایی با نحوه برخورد مخاط دهانه رحم در روزهای پیش از تخمک گذاری و بعد از تخمک گذاری می باشد. در حالیکه مخاط در طول اکثر قاعدگی ها خشک و چسبناک است، با نزدیک شدن به زمان تخمک گذاری، مخاط به تدریج تغییر می کند.

این روش در یک مطالعه برای کمک به زوج ها برای انتخاب جنسیت جنین در هنگام مقاربت بر اساس بافت مخاط واژن می باشد. برای استفاده از روش Billings برای پسردار شدن، این مراحل را دنبال کنید:

  1. مخاط را بررسی کنید. توجه داشته باشید واژن در طول قاعدگی چگونه است. هنگامی که احساس تر بودن می کنید مخاط آبکی تر است؟ وقتی واژن مرطوب می شود و مخاط بافت سفیده تخم مرغ دارد، تخمک گذاری اتفاق می افتد.
  2.  روز اوج خود را پیدا کنید. بارورترین روز، روز اوج شما است. این آخرین روزی است که شما مایع بارور دهانه رحم یا مایع بارور واژن ایجاد می کنید. این روز را در چرخه خود شناسایی کنید.
  3. رابطه جنسی در روز اوج یا بعد از اوج. از داشتن مقاربت قبل از روز اوج اجتناب کنید. در روز اوج یا بعد از روز اوج مقاربت داشته باشید.

مخاط بارور دهانه رحم چیست؟

مخاط دهانه رحم و یا واژن ماده ای چسبنده در داخل واژن است. بسیاری از روش های تشخیص باروری عبارتند از تعیین سازگاری این مخاط. آشنایی با تغییرات این مخاط در طول دوره قاعدگی باعث می شود زمان تخمک گذاری را بدانید و احتمال پسردار شدن شما بیشتر می شود. مخاط دهانه رحم از طریق چرخه قاعدگی تغییر می کند:

  • مخاط خشک و چسبنده: شما تخمک گذاری نمی کنید.
  •  مخاط کرم: تخمک گذاری نزدیک است.
  •  مخاط مرطوب و آبکی: خیلی زود تخمک گذاری می کنید.
  •  مخاط کششی و مرطوب: شما تخمک گذاری می کنید.

22 نکته جالب و مهم درباره ترشحات تخمک گذاری


3- بهترین موقعیت نزدیکی برای پسرزایی

نفوذ عمیق تر بهتر است. این کار کمک می کند مایع منی و اسپرم نزدیک به دهانه رحم زن قرار بگیرند بنابراین بهترین فرصت برای رسیدن به تخمک در لوله فالوپی فراهم می شود. دوازده ساعت قبل از تخمک گذاری شانس پسردار شدن را به حداکثر می رساند. دخول عمیق داشته باشید.  باید سعی کنید در موقعیتهایی قرار بگیرید که نفوذ بیشتر امکان پذیر است. این امر شانس زنده ماندن اسپرم مردانه را افزایش می دهد.

نوع و حالت نزدیکی نیز بر روی پسردار شدن تاثیر می گذارد. در زمان های قدیم معتقدند بودند اگر سر خانم به سمت شمال باید یا مادر به پهلوی چپ بخوابد احتمال پسردار شدن افزایش می یابد. مطالعات به نکات پیچیده تری در این باره اشاره می کنند. اکنون می دانیم پدر جنسیت فرزند را تعیین می کند. مادر همیشه کروموزوم ایکس را در تخمک تامین می کند. پدر هم بر کروموزوم ایکس و هم بر کروموزوم وای تاثیر می گذارد. جنسیت بچه به این بستگی دارد که کدام کروموزوم سریع تر به تخمک نفوذ کند.

مطالعات نشان می دهد نفوذ عمیق تر در هنگام نزدیکی جنسی باعث تولد پسر می شود. در واقع واژن خانم ها در نزدیکی ورودی اسیدی است و اسپرم مردانه نمی تواند در محیط اسیدی دوام بیاورد. بنابراین نفوذ عمیق تر باعث می شود اسپرم نزدیک تر به تخمک قرار بگیرد و فاصله ای که اسپرم باید طی کند تا از محیط اسیدی واژن خارج شود کاهش می یابد. این مسئله باعث می شود اسپرم کروموزموم وای (اسپرم مردانه) سریع تر از اسپرم کروموزوم ایکس (اسپرم زنانه) به طرف تخمک شناور شود. بنابراین افرادی که پسر می خواهند بهتر است نفوذ عمیقتری داشته باشند.


4- ارگاسم زن 

همچنین اگر زن ارگاسم داشته باشد کمک می کند. این مسئله باعث تقویت خواص قلیایی واژن می شود که از اسپرم برای انجام کار خود پشتیبانی می کند. ارگاسم باعث انقباضات رحم و واژن می شود که به اسپرم کمک می کند تا به سمت بالا حرکت کند.

مراحل باردار شدن را بهتر بشناسید


5- کیت تخمک گذاری و پسرزایی

از کیت پیش بینی تخمک گذاری استفاده کنید. اگر از مخاط دهانه رحم یا دمای پایه بدن استفاده نکردید، از OPK استفاده کنید. کیت های تخمک گذاری با تشخیص افزایش سطح هورمون لوتئینیزه (LH)  کار می کنند. سطح LH در حدود 12-48 ساعت قبل از تخمک گذاری افزایش می یابد، به طوری که زمان بهینه برای مقاربت حدود 12 ساعت پس از افزایش LH خواهد بود. همانطور که نزدیک به تخمک گذاری می شوید، آزمایش OPK را دو بار در روز انجام دهید تا زودتر به نتیجه برسید.

  • اگه ٢ خط ظاهر بشه و هر دو پررنگ و یا پایینی پررنگ و بالائی کمرنگ باشه مثبته
  • اگه پایینی کمرنگ و بالائی پررنگ باشه و یا فقط بالائی ظاهر بشه منفیه
  • اگه فقط پایینی ظاهر بشه و یا هیچ خطی نداشته باشه مشکوکه

نحوه استفاده از کیت تخمک گذاری برای پسردار شدن

ادامه در لینک زیر

12 راه پسردار شدن قبل از بارداری

 

 





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: